SEO: האם כל אתר אינטרנט מחייב קידום באינטרנט ובגוגל?
יכול להיות שאתם מוכרים יהלומים ואולי בכלל תשמישי יודאיקה, אך דבר אחד בטוח, ללא קידום אתרים באינטרנט יהיה מאוד קשה לגבור על התחרותיות הרבה שקיימת בכל אתר, תחום ונישה עסקית. רגע לפני אופטימיזציה למנועי החיפוש, מה חשוב לדעת?
בימינו זה כמעט לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, אתם כנראה תצטרכו להסתייע בשירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית וחדה כתער. קידום באינטרנט נעשה באמצעות כלים שונים, כאשר הנושא של בניית אתרים תמיד חופף לנושא של קידום בגוגל. במילים פשוטות יותר, במהלך בניית אתר באינטרנט, חייבים לקחת בחשבון כל מיני כללים המתייחסים גם לנושאי קידום SEO באינטרנט.
מטרת אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO)
אז מה תכלול אופטימיזציה למנועי החיפוש ומה מטרתה? באופן כללי, בהחלט אפשר להגיד שהמטרה של אופטימיזציה למנועי החיפוש היא עבור גוגל ועבור הגולשים. זה במילים פשוטות. אם לדייק זאת יותר, חברת דיגיטל מקצועית מבצעת את האופטימיזציה לאתר אינטרנט בכדי לספק לגולשים ולגוגל איכות. אם כך, אפשר לקרוא לפעולה הזו התאמה למנועי החיפוש.
ככל שהאתר איכותי יותר ומקנה ערך מוסף משמעותי לגולשים בו, עם הזמן אתם תטפסו בדירוג בתוצאות החיפוש. אז מה בפועל עושים בכדי לקדם אתר ולדרגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש? קודם כל, כשאומרים "אופטימיזציה לאתרי אינטרנט", מדברים על בניית אתר רספונסיבי.
בניית אתרים ואופטימיזציה למנועי החיפוש: במי נסתייע?
תוך כדי בניית האתר הרספונסיבי (אתר שמתאים את עצמו למכשיר בו הגולש משתמש), יש להסתייע באנשי מקצוע שונים, שיחדיו מייצרים את האופטימיזציה שמנועי החיפוש דורשים. כך יוצא, שמעבר לשירות של עיצוב גראפי, בדרך כלל גם תצטרכו להיעזר בשירותי מתכנת. האופטימיזציה תכלול, למשל:
- בדיקת כל תגי המטא באתר – חשוב ביותר, וזו משימה שבדרך כלל מתכנתים יודעים לבצע. תגי המטא באתר קריטיים מבחינת גוגל, וללא הגדרת תגי מטא על ידי מתכנת מקצועי, הדירוג שלכם בהחלט עשוי להיפגע במנועי החיפוש. לאלגוריתמים יהיה קשה לאנדקס את הדפים שלכם באתר, מה שיוביל לדירוג נמוך ב-SEO.
- לוודא כי כל הכותרות באתר מוגדרות נכון – אמנם גוגל מזהה כותרות גדולות וכאלו שנצבעות ב-BOLD, אבל בכל מקרה צריך לבדוק כי כל כותרת מוגדרת נכון בכל דף (H1, H2, H3) .
- יש לשפר את מבנה האתר כדי לייצר חוויית משתמש לא פחות ממעולה (UX\UI) – עבודתם של אנשי מקצוע בתחום בניית אתרים, אנשי שיווק בגוגל, מעצבים גראפיים וכדומה. כשעובדים על חוויית המשתמש (זה נעשה מהרגע שמתחילים לבנות את האתר), חשוב להסתכל על האתר דרך עיני הלקוחות, לא דרך עיניכם. כמובן שמומלץ מאוד לבקש פידבקים וחוות דעת מאנשים אובייקטיביים וקרובים אליכם.
- אופטימיזציה לקוד באתרי אינטרנט – חשוב להבין כי גם במקרים שבהם ישנו אתר אינטרנט איכותי מאוד באוויר, עדיין ייתכן שיהיו באתר שגיאות HTML ותקלות בקוד. שגיאות ותקלות מהסוגים האלו עשויים לפגוע בתהליכי קידום אתרים SEO. וככל שהתחום שלכם תחרותי יותר, כך יהיה יותר צורך לעמוד על הדקויות.
- זמני טעינת הדפים באתר – מאוד חשוב! אם מדברים על קידום באינטרנט, מדברים על קיצור זמני הטעינה של דפי האינטרנט באתר שלכם. ככל שהדפים שלכם ייטענו מהר יותר, כך תוכלו להנות מתהליך קידום SEO מוצלח יותר. גם במקרים אלו, יהיה עליכם להסתייע במתכנתים תותחים.
קידום אתרים שמשאיר עשן למתחרים
בשורה התחתונה, אתם מעוניינים לעקוף את המתחרים שלכם בתוצאות החיפוש באינטרנט. ואם זהו המצב, רק חברת דיגיטל מומלצת ומקצועית יכולה לספק לכם מענה מוחלט של קידום בגוגל, בניית אתרים, תכנות קוד פתוח וסגור, אופטימיזציה למנועי החיפוש ועוד.
נכון ל-2020, אין כמעט תחום שאינו תחרותי, במיוחד בדפי האינטרנט. רוצים לשבור את התחרות? אל תתפשרו על המקצועיות שאתם מקבלים מחברת הקידום, המתחרים שלכם בטוח לא מתפשרים על כך. בהצלחה ותהליכי SEO פוריים!